Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 31 mars 2011 17:26

Nu är lillfisans rum så gott som klart! Ska finputsa lite men annars är det bara att flytta in bebis i eget rum. Läskigt tycker mamma! men är nog ganska bra för hon har börjat att bli så lättstörd på nätterna, ska bli ganska skönt att kunna ha lampan tänd när man går och lägger sig också, just nu famlar vi oss fram i mörkret och hoppas att man inte kliver på någon stackars kissekatt.


Annars har vi varit på promenad idag med grannarna, skönt att snacka av sig lite på dagarna, blir ju inte direkt samma utbyte med en bebis. Elisa sov bara ca 20 minuter fast hon hade behövt sova bra mycket längre, nu sover hon iaf på pappas bröst, pappa sover också :-)


Har sagt att jag ska ut och jogga ikväll meeeen....just nu hoppas jag mest att sambo inte ska komma ihåg och komma med påminnelser! hahaha!

Av Sofia - 30 mars 2011 14:57

okej, vad har hänt? 7-månaderkoll på BVC förra veckan. Nu väger Elisa 7060g och är 70cm lång, många sjuor blev det ;-)


Nu har hon fått kläm på riktig krypställning men ålar sig mest fram och nu tar hon sig en bra bit och gåstolen ska vi inte ens snacka om. Sätter henne i gåstolen i köket, tittar bort en sväng sen är hon i tvättstugan och skäller på katterna som vettskrämda trycker sig mot dörren och hoppas att någon ska barmhärta sig och öppna dörren mot friheten hahaha! Hon har också börjat att härma, mest skratt, hostningar och katternas jamande, så gulligt!


Testade att ställa henne upp i spjälsängen igår och då sög hon tag i spjälorna sen stod hon själv!! Stora tjejen. Hon har gjort det förut men inte så länge och stadigt som igår. Nu har hon hittat sladden till min glaslampa, bäst att ingripa!

Av Sofia - 21 mars 2011 07:23

Nu har Elisa börjat lära sig att stå i krypställning med händerna i golvet istället för armbågarna, annars ålar hon sig mest fram i tryffelsvin-style, ansiktet ner och rumpan upp!   Annars väntas det mest på att hon ska bli trött igen så vi kan gå och sussa lite, startade dagen 04:55 idag.


Sambo var ledig tre dagar i rad i helgen men inte hann vi med nåt direkt tycker jag. Lite städning, lite shopping, lite kalas, lite tvättning, lite förstoppad bebis(tack för att du finns katrinplommon). Den här veckan har jag bestämt att färg till lillans rum ska inhandlas så vi kan börja snart, blir frustrerad när man inte kommer igång med tänkta projekt.

Av Sofia - 19 mars 2011 19:56

Grattis min dotter som blir 7 månader gammal idag!

Det firades med att hela familjen åkte in till stan och inhandlade lite kläder till Elisa, bl a en vårjacka och en till mössa, hon har ju för bövelen alldeles för stort huvud för sina andra mössor nu. Det måste rymmas mycket visdom i fjunbollen, hahaha!

Prövade ett par solbrillor också och hon var så jäkla söt och cool i dem men kändes onödigt att köpa då det känns som att hon bara kommer att slita av sig dem hela tiden. Efter shoppingen åkte vi hem till brorsan med sambo och firade deras födelsedagar med myyyycket thaimat och chokladtårta.


Sambo ska titta på fotboll på TV ikväll, skoj va? nä, inte så värst, får klura ut nåt annat som roar mig mer. Kanske trycka i sig lite glass? jamen så gör vi!




Av Sofia - 18 mars 2011 09:53

jahapp! då var det vinter igen då! Meeen jag ska inte misströsta, det ska ju vara sol igen imorrn så då smälter väl skiten bort igen och för övrigt går det ju inte att förneka att det snart är april och då är det ju faktiskt vår!


Jag och Elisa sov över hos mormor och morfar onsdag till torsdag när sambo ändå var borta på sitt dygnspass på jobbet. Vi gick till Vallby friluftsmuseum och kikade lite på djuren, Elisa är väl för liten än för att uppskatta sånt men hon blev riktigt sprattlig och glad när hon fick syn på en gris iaf   Ska ta oss dit i sommar nångång också.

Annars har jag fått åka till jobbet på möte, det ska varslas personal men jag ska sitta säkert iaf men man hinner ju bli lite skakis innan man får läget klart för sig. Så nu kan jag fortsätta shoppa!!! hahaha!! Vi har planerat att dra en repa in till till stan idag och köpa vårjacka och lite annat smått och gott till Elisa (och oss själva)men vi får se hur vi gör nu när vädret blev som det blev.


Åh! snuttan har inte bara börjat åla sig framåt utan nu övas det på krypställningen också! Just nu står hon på armbågarna istället för händerna men hon står där och vaggar fram och tillbaka.




Av Sofia - 14 mars 2011 09:47

Har haft så jäkla svårt att somna på kvällarna. Försöker att gå och lägga mig hyfsat tidigt då jag inte vet hur natten kommer att bli med bebis som vaknar men inte faaaan kan jag somna fast jag är trött! Igår kunde jag faktiskt somna rätt omgående fast då la jag mig sent också, och vad tror ni händer? Jag vaknar 02:30 och kan inte somna om! Gaaaaah!!! ca halv fem somnade jag om och fick sova till 07 med bara 2-3ggr som Elisa gruffade i sin säng. Skönt att hon sov så länge iaf.


Idag är sambo borta hela dagen och hela kvällen, vette fan vad jag ska hitta på, kanske börja ta bort lite tapet i Elisas rum?

Av Sofia - 13 mars 2011 20:29

Här har det börjat att ålas framåt! Så roligt!!   


Ska snart sätta igång med att renovera lillfisans rum så hon får flytta in där. Kommer väl antagligen att springa in och ut och kolla henne halva nätterna i början men jag vänjer mig nog. Ska måla hennes rum i tre olika nyanser av rosa, jag som hade tänkt innan att jag minsann inte skulle fixa ett rosa rum bara för att jag fått en liten tjej men men...det är bara att inse att jag älskar rosa!   

Av Sofia - 11 mars 2011 13:25

så ska vi se om detta funkar, brukar inte ha så mycket tålamod med sånt här som bloggande men let´s giva it a go eller va´di sägert!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards