Alla inlägg under december 2013

Av Sofia - 26 december 2013 21:43

Äntligen är det helt officiellt med att det växer en bebis i min mage! Helt oplanerad men oj så välkommen! Det var sista söndagen i september och jag var på jobbet. Jag råkade slå i rattarna när jag skulle lyfta några backar och märker och dessutom påpekar högt att mina bröst kändes väldigt ömma. Fick direkt frågan om jag var gravid av en kollega som vi tillsammans skrattade bort. Men just där började misstankarna gro. Kunde det inte vara så? Någon vecka tidigare hade sambon och jag slarvat rejält med att skydda oss, det kunde faktiskt vara så. Försökte vifta bort tankarna men ju längre dagen gick desto mer tänkte jag på det. Tyckte samtidigt jag var lite löjlig så jag bestämde mig för att stanna till på Erikslund på vägen hem och besöka apoteket och köpa mig ett test. Ville inte ta med mig testet hem för jag tyckte det var onödigt att stressa upp sambon för jag var ju faktiskt inte gravid, skulle ju bara göra testet så jag själv kunde släppa det och gå vidare. Så jag smet in på toaletterna på Ikea och gjorde testet där. 3 minuter senare visar det sig. Ordet gravid står på testet!! Där står jag på en offentlig toalett med ett positivt test och blir så överlycklig att jag bara vill skratta högt. Att ta mig från toaletten till bilen utan att bryta ut i skratt eller le fånigt bland alla söndagsshoppare blev en utmaning. I bilen hem undrar jag hur sambon ska reagera, vi som bara skulle ha ett barn! Jag kunde tänka mig en till men sambon var nöjd med ett barn. När jag kommer hem börjar jag prata om varför min pms var så lindrig denna månaden, sambon fattar direkt. "Är du gravid!!??" Vi skrattar lite nervöst tillsammans och när det sjunker in hos sambon vad jag precis berättat är han på vippen att bryta ut i gråt av lycka. Då berättar han att han sista timmen innan jag kom hem hade börjat känna att det kanske inte skulle vara helt fel med syskon! Ödet kanske? ;) Om mindre än två veckor får vi förhoppningsvis veta om det blir en lillasyster eller lillebror. Blev ett senare RUL denna gång pga jul och nyår, kommer vara i vecka 20 men det går fort, snart är vi där! Har mått bra mycket sämre denna gång än med Elisa och den där extrema tröttheten är lite svårare att hantera när man inte kan gå och lägga sig som man vill längre med en treåring hemma men det är väl bara att vänja sig ;) 

Av Sofia - 24 december 2013 01:51

Äntligen är det dags för årets mysigaste dag! Idag har vi handlat det sista, städat och slagit in julklappar. Nu ligger jag här i sängen alldeles för sent efter Bingolotto och ser fram mot Elisas reaktion när hon ser sin julklappsstrumpa under sin egen lilla gran i hennes rum och när hon ser att tomten varit här och ätit upp pepparkakan och druckit mjölken vi ställde fram vid stora granen. Tomten måste ju få fika när han lämnar alla klappar. Ser verkligen fram mot den här julen med en bebis i magen. Sista julen med ett barn! Nästa år kommer det finnas en fyraåring och en sjumånaders. Nu måste jag blunda en stund så jag orkar upp med ett glatt humör! God jul!!!

Ovido - Quiz & Flashcards