Alla inlägg under mars 2012

Av Sofia - 8 mars 2012 20:23

Elisa har ett nytt favoritord, bajs! Idag sa hon faktiskt till på riktigt att hon skulle bajsa men hann inte av med blöjan för att sätta henne på pottan. Annars kan hon gå här hemma och säga bajs, bajs ,bajs men inget bajs kommer. Fin info va? ;-)


Hon ääälskar att gå i mataffären men för en annan är det en smärre pärs! Allt ska pillas på och hon springer hit och dit. Idag fick hon tag på ett stort vitkålshuvud som hon slängde iväg längs golvet med ett "boooooll". Sen åkte vi hem och vi sjöng "klappa lilla magen" och hon kan göra alla rörelser till. Alla såna här småsaker som hon gör som låter som blaha för nån annan är helt fantastiskt som förälder att vara med om. Så jäkla stor hon är nu! Börjar nästan bli sugen på en bebis till....

Av Sofia - 8 mars 2012 20:04

Har haft stora problem med min mage på sista tiden. Har ju skrivit om den förut och jag har ju fått höra av två läkare att det antagligen är något jag får leva med. Den ena sa att jag har IBS (vilket jag inte tror) den andra sa att jag har någon form av kronisk katarr, vilket låter mera riktigt. I vilket fall så kommer det och går och för tillfället har det varit värre än vanligt. De två sista dagarna har det iaf lättat och jag har försökt koncentrera mig på avslappningsövningar och att ligga på spikmattan ofta. Har nämligen märkt att jag har varit rejält stressad på sista tiden och är nog fortfarande och det är nog det som gör min mage arg och sur. Så fort jag vaknat på nätterna snurrar hjärnan igång och det kan vara om precis vad som helst. Har som tur är semester i tre veckor nu men ska in och jobba söndagarna. Det är mycket som tynger nu och jag måste försöka se på situationen lite positivare. Det har varit mycket som hänt samtidigt. Ställt om mig från att vara föräldraledig till att jobba heltid, viljan att hinna med lika mycket hemma som innan jag jobbade, takläcka som kostar MYCKET pengar (70-90 000kr MED rotavdrag), en buffert som snart sinat ut och ja....det är stressande att pengarna inte räcker till mera helt enkelt. Såg fram mot att jag får lön om en vecka och skulle unna mig lite guldkant men TJOFF så dök det ner räkningar som vi inte räknat med skulle kommit än på 5000 spänn. Häpp! Jaja, det är väl bara att acceptera att det är så här nu och göra det bästa av situationen. Om ca 5 månader får vi båda heltidslöner igen, det har vi inte haft samtidigt på...ja, typ några månader nån gång för flera år sen, vi har gått om varandra med studier så ja. DET ska bli skönt och snart är vi där. Tills dess får vi njuta av både vår och sommar och faktiskt en resa till Turkiet så helt fy skam är det ju inte ;-) Just ja! skattepengar kommer ju in i Juni också! Positivt jue!!!

Ovido - Quiz & Flashcards