Alla inlägg under maj 2011

Av Sofia - 28 maj 2011 23:39

Längtar efter Elisa lite granna så här på kvälls/nattkvisten så kan väl rapportera om de senaste siffrorna från BVC. Nu väger hon 8140g och är 74 cm lång. Som vanligt följer hon mammas kurva, ta bort 40g på vikten och 1/2 cm på längden så har ni mina mått när jag var 9 månader.


Här har vi haft det rätt härligt idag med bl. a. bubbelbad, hemma-SPA, grillning och HÖG musik! Nu är vinet slut så det är väl bara att gå och lägga sig antar jag ;-)

Av Sofia - 27 maj 2011 21:43

Jopp så att eee....laddar inför morgondagen då jag och Daniel ska ha barnfritt här hemma! Dubbla känslor stormar i mitt inre ;-) VET att jag kommer sakna Elisa och undra om hon känner sig trygg nog hos mormor och morfar fast det vet jag ju att hon tycker. Om hon gör illa sig och gråter när vi är där går det lika bra att få tröst av mormor som av mamma, känns inte alltid så bra för mammans ego men det är en annan femma hahaha!


Fullspäckad dag idag. Jag och Elisa sov över hos mormor och morfar och Daniel hämtade upp oss i morse. Hämtade upp en kompis och körde sen hem till Hallsta en sväng, vidare till Köping och deras marknad som vi tröttnade på efter en kvart typ så vi drog hem till en annan kompis och fikade. Han har två barn och den yngsta fyllde ett år för några dagar sedan och hon är helt vild! Lugn till humöret men hon klättrar preciiiis överallt. Kom in i deras kapell ( ja, de bor i en gammal frireligiös kyrka) och då sitter hon på huk på bordet! Fick berättat för mig att hon drar fram stolar i köket så hon kan klättra upp på köksbänken så det räcker inte längre att ha knivarna långt in och sen lämna rummet. Huga! Undrar hur Elisa kommer vara om tre månader egentligen, kanske inte kan gå än då?

Hem och ta hand om bebis, tvätta kläder, packa Elisas saker till imorrn, lagat middag och gjort rent ena badrummet.  Nu blirre sängen och titta på nåt skoj!!!

Av Sofia - 24 maj 2011 16:41

jahapp......lugn dag idag. Var in hela familjen till city gross och storhandlade. De hade en skitfin avdelning med leksaker, jag kunde lätt ha köpt halva stället men nöjde mig med en plasttallrik till lillfisan ;-) Tittade på deras babygungor men de kändes så stora så det väntar vi med ett tag och köper nån annanstans. Var så vuxen att jag gick på toaletten innan vi åkte hemifrån vilket jag alltid gör men nog faaaaeen så blev jag riktigt kissnödig ganska precis efter vi kom in i affären. Är inte det typiskt så säg?!  Glömde berätta igår att Elisa klappar händerna nu. I söndags satt hon i matstolen och var på solskenshumör och så började hon klappa händerna och skrattade högt, så söt så!


Lyckades få Elisa att somna ganska sent på eftermiddagen och hon sover fortfarande på pappas bröst vilket är skitbra för då kanske vi kan hålla henne vaken till 20. Vi måste testa och se om det ger nån utdelning på morgnarna för just nu vaknar hon kl 05 och vägrar somna om. Typiskt nog inte idag för då lyckades Daniel få henne att somna om i våran säng till 06:50 men det var ju bara bra med tanke på våra planer.


Magen mår bra och har gjort så sen igår, så djävulskt skönt att få sova en natt utan smärtor men då låg jag istället och funderade på om jag ska baka egen tårta eller beställa när snuttan fyller år, det är ju bara 3 månader kvar! hahahaha! Nä´rå men blev inspirerad efter jag sett skitfina tårtor på nätet.


Peace out!

Av Sofia - 23 maj 2011 19:49

Sådärja! Äntligen har tand nr 5 kommit fram genom tandköttet. Har inte fått titta tidigare men tror den kom för nån dag sen för det är inte bara ett risgryn som sticker upp. Tand nr 6 kommer nog vilken dag som helst, bara liiite tandkött som skyler den nu. Elisa har blivit en riktigt bestämd ung dam, jäklar vad sur och ledsen hon blir om vi plockar bort henne från ett ställe där hon inte får vara. Nu äter hon hela burkar till lunch och idag testade vi att ge rena vällingflaskor, alltså utan att blanda i ersättning och det gick finemang. Nu säger hon mamma på riktigt också och sträcker sig mot en tydligt, lilla gullunge!

Själv så vet jag varken ut eller in, maggen verkar leva ett eget liv. Natten till idag var inte rolig, bara låg och vred mig och kunde inte sova pga smärtan i magen och ryggen så Daniel fick stanna hemma idag så jag fick sova på förmiddagen. På dagen släpper det oftast och nu på eftermiddagen började det kännas igen men då funkade medicinen bra så det släppte, hoppas jag en smärtfri natt för det var ett tag sedan nu. Ringde läkaren idag och nu ska han skicka en akut remiss till...ja, kirurgen, gastric nånting....han snackar så jävla snabbt och avbryter en mitt i meningarna så hälften flyter ju bara bort där nånstans i svamlet.


Av Sofia - 22 maj 2011 13:25

Ja, alltså....mina föräldrar har hämtat Elisa idag för att jag skulle få lite avlastning när min mage har varit som den varit men det är en bra konstig känsla att vara hemma själv, helt själv!! Tycker mig höra Elisa ibland och spetsar öronen typ "vaknar hon nu?" just nej, hon är ju inte hemma. Märkligt!


Har fått kanonmycket hjälp de sista dagarna för jag har varit helt väck, nu har jag iaf inte ont magen för tillfället men är lite yrslig istället. Har sovit flera timmar i sträck på dagarna och ändå tänkt ahhh, kan nog sova en stund till. Härligt med mediciner. Nu har jag lite dåligt samvete att mamma har fått tagit hand om Elisa så mycket, det gör hon mer än gärna men JAG känner mig skitdålig som inte orkar eller tycker det ens är kul att ta hand henne. Men nu längtar jag efter min lilla sötböna!!!


Av Sofia - 17 maj 2011 20:24

jaha, var ett tag sedan sist.  Har inte haft så mycket energi på sistone, magen har krånglat nästan non-stop på sista tiden och idag fick jag nog. Hade en tid nästa fredag men bara tanken på att vänta så lång tid var knäckande så jag ringde idag och sköterskan dubbelbokade mig med en annan patient. Var övertygad om att det var gallan som ställde till det men farbror doktorn var rätt bestämd över att jag har kronisk tarmkatarr (IBS). Fick lite mediciner som jag blir toktrött av så nu är det bara att vänta tills den här dåliga perioden går över. Har haft besvär tidigare och då har magen krånglat i några månader och sen blir det bra ett tag. Det är sketans stressande att inte veta vad som utlöser det onda, det kan vara precis vad som helst och det kan ske precis när som helst. Kul att ta hand om bebis med magsmärtor som gör en kallsvettig men nu vet jag vad det är iaf.


Imorgon blir det shopping med kompis så jag hoppar nog medicinen innan jag åker för den kan påverka körningen och jag blev jävligt såsig av den idag och jag tänker INTE missa shopping!   

Av Sofia - 8 maj 2011 19:59

Haft en skön dag i solen. Fikat med mamma och resten av familjen, rensat maskrosor som vi har mer av än gräsmatta (det och mossa) och allmänt slappat. Elisa har fått smaka både korv med bröd och jordgubbar med grädde idag, allt var mumsigt för damen. Hon har börjat att släppa taget när hon står upp, inte så ofta men det händer och ganska bra balans har hon för hon lyckas stå i 5-6 sekunder. Låter ju som en bagatell men alla med bebisar förstår huuur länge det egentligen är ;-)

Veckan har annars varit ganska jobbig, jag har haft dåligt med energi och inte orkat någonting men har varit tvungen då sambo varit förkyld och hemma från jobbet. Jag förstår inte hur ensamstående klarar sig för jag var helt koko igår efter nästan en vecka och då har ju sambo ändå orkat hålla och passa henne liite iaf men jag har ju fått göra allt praktiskt och de gånger jag har passat på att sova när snuttan sover i vanliga fall så har jag istället dragit iväg och handlat och sånt. I morse fick jag sovmorgon så nu känner jag mig som vanligt igen, tror jag ;-)


Nu ska jag kratta bort död mossa! Roligt!.....näääee....

Ovido - Quiz & Flashcards