Alla inlägg under januari 2013

Av Sofia - 26 januari 2013 18:55

Jomensåatt'eee, nytt år och nya tag eller hur är det? Har inte haft nån ork att blogga men just ikväll så slår jag till. Har bestämt mig för att sätta liiite mera guldkant på tillvaron. Har tröttnat på att livet bara rusar fram och det bara känns som vardag jämt och ständigt. Sista tiden har jag haft stora problem att somna och att komma ihåg mer än en eller ett par saker har fått huvudet att brinna....typ. Jag behöver faktiskt inte ta hand om alla tråkiga hushållssysslor först. Nu får jag komma först och framförallt, jag måste inte göra allt själv. De sista två veckorna har livet faktiskt varit roligt och skönt även på en tråktisdag. Det räcker med det lilla som att sätta sig i massagestolen eller lägga sig i ett bad med en bok istället för att starta en tredje maskin tvätt för kvällen. Eller att faktiskt göra nåt som man bara gått och pratat om i en evighet. Vi har äntligen möblerat om och fått det som vi vill ha på övervåningen med nyinköpt TV på mellandagsrean (tv:n var nog viktigast för den andra hälften ;)och det bästa av allt, vi har köpt ny bil! I förrgår tröttnade jag på att gå och vela så jag stoppade in familjen i bilen efter jobbet och drog till Bilia. En splitterny Clio dynamique blev det. Vi får den om en månad då den inte fanns i lager i den färgen och extra lull-lullen vi ville ha. Våran sulky går ner utmärkt i bagaget så vi slipper köpa ny. Som det ser ut nu så blir vi nog en ettbarnsfamilj så liten bensinsnål bil är precis vad vi behöver när både jag och D pendlar en bit. Jag får nog äran att köra den nya pärlan mest då jag har längst till jobbet. Nu ska jag surfa runt bland resesidor och sukta lite. Vi har bestämt just idag faktiskt att ha en Sverigesemester i år och åka utomlands vid den här tiden nästa år istället. Varje år säger vi samma sak "åh vad skönt det skulle vara att slippa kylan lite, tänk att få sol och bad nu" så ja, då får vi väl fixa det då.Tjing

Ovido - Quiz & Flashcards