Alla inlägg under februari 2013

Av Sofia - 26 februari 2013 21:04

Är så jäkla förkyld. Sov hela dagen igår, liiite bättre idag för idag har jag knappt sovit nåt alls på dagen ;) ännu tråkigare är det när man bara vill ut och köra nya vrålåket som sambon åkte och hämtade idag! Såå fin! Våran andra bil från 2010 ser ju ut att vara 100 år gammal bredvid vårat nya tillskott som bara glänser i lacken :) vi har döpt våra bilar nu också eftersom den nya går på diesel vill man ju inte riskera att tanka fel. Dieseldoris och bensinbettan!

Av Sofia - 20 februari 2013 22:17

Har precis tittat klart på alla säsonger av Big love. Vad gör jag nu? Sista säsongen var väl sådär men det känns ändå lite tomt. Måste hitta nån ny serie nu! Har fått hem ett skåp som jag köpte på loppis. Åkte och hämtade det igår och skulle haft bärhjälp av gubben men han blev lite dålig så jag drog en chansning och drog iväg själv. Gled in och frågade lite försynt om jag kunde få hjälp att lyfta in skåpet i bilen. Swosch, så kom det två gubbar och poff så låg skåpet i bilen utan att jag petat på det själv :) Idag mådde gubben bra så nu är skåpet slipat och klart för första omgången färg. Kommer bli perfa med ett vitt skåp i köket!Det verkar som att det blir en tur till Afrika i augusti, måste bara våga boka flygbiljetter. En vecka utan skruttan, går det? Hon går det nog ingen nöd på som får vara hos mormor och morfar men jag då?

Av Sofia - 19 februari 2013 21:05

Har nu ikväll blivit bjuden på bröllop. Sambon ska vara bestman då det är en av hans bästa vänner. Skitkul att få gå på bröllop men det här blir lite speciellt och kräver lite planering då vi behöver barnvakt i EN VECKA!!! Om allt går vägen så kommer det bli en premiärtur till Afrika i augusti. Närmare bestämt Etiopien då bruden kommer därifrån. Vill verkligen åka men att lämna skruttan i en vecka? Får ont i hjärtat redan men hon skulle ha det toppenbra hos mormor och morfar. Mycket att klura på.....

Av Sofia - 15 februari 2013 20:29

Jobbar kväll idag. Har middagsbrejk nu men längtar mest efter att klockan ska slå 23 så man får gå hem. Alla hjärtans dag igår och jag fick både rosor och choklad. Detsamma fick sambon och lillfisan fick en gosehund i en väska och en påse fruxo. Jaha, nähä, ska väl jobba lite till nu då. Om två veckor har nya bilen kommit, längtar!!!

Av Sofia - 15 februari 2013 20:29

Jobbar kväll idag. Har middagsbrejk nu men längtar mest efter att klockan ska slå 23 så man får gå hem. Alla hjärtans dag igår och jag fick både rosor och choklad. Detsamma fick sambon och lillfisan fick en gosehund i en väska och en påse fruxo. Jaha, nähä, ska väl jobba lite till nu då. Om två veckor har nya bilen kommit, längtar!!!

Av Sofia - 13 februari 2013 20:59

Ännu en dag har passerat. Hann precis ur sängen imorse när jag hörde plogbilen åka förbi utanför. Det var bara att börja skyffla snövallen väck. Inga jättemängder men ändå inget man vill göra kl 05:00. Å andra sidan så är det väl inte direkt lättare för trötta kroppen på mitt jobb heller men ändå! Andades in så mycket kalluft under skottningen att jag satt i bilen och mådde illa, ännu ett pluspoäng för dagens start ;) fick dessutom ta hand om resterande snön när jag kom hem från jobb och dagis. Avleda en tröttgnällig tös med barnprogram så jag kunde laga korvgryta sen var det bara för gubben att sätta sig till bords. Resten av kvällen har jag legat i soffan och här tänker jag vara tills sängen kallar!

Av Sofia - 12 februari 2013 22:03

Hela familjen hade ledigt idag så det fick bli vattenpalatset. Elisa har börjat få hård mage väldigt ofta och så även idag och humöret var ju inte topp såklart men till slut fick vi ner henne i babypoolen. Hon ville absolut inte gå i den stora bassängen där vågmaskinen finns, alldeles för kallt vatten för fröken. Hon trivdes iaf bra i lilla poolen och lekte med diverse saker. På vägen hem stannade vi och köpte semlor som vi glufsa i oss så fort vi kom hem till soffan. Börjar bli bekymrad över Elisas mage. På sista tiden har vi fått ge Microlax flera gånger och sist idag. Nu kommer vi byta vällingen till havrevälling. Vi har messmör i vällingen men vet inte riktigt hur bra det hjälper egentligen. Hon äter precis som vanligt som hon alltid gjort men nu har det alltså blivit ett problem, men vad? Min misstanke är att hon helst inte bajsar på dagis utan går och håller sig. Ska fråga om det är så. Roligt är det inte att se sitt barn ha riktigt riktigt ont och det påverkar ju hela humöret och tar väldigt mycket energi från henne. Hoppas vällingbytet funkar!!!

Av Sofia - 12 februari 2013 00:14

Yes! Biljetter till Beyonce? CHECK!!! Känns så jävla bra! Barnvakt är redan kirrat och klart. Hoppas och tror att det blev hyfsat bra platser också. Tog sittplats, pallar inte att stå i flera timmar och trängas. Hade ståplats till Springsteen och fick sjukt ont i ryggen och såg faktiskt inte ett jota, never again. Har fastnat nåt djävulskt för serien Big love. Vi har skaffat HBO Nordic och har det även på play på TV:n så man kan se hur många serier som helst. Plöjer avsnitt efter avsnitt och jag blev riktigt nöjd när sambon somnade när han nattade dotra och ville fortsätta sova. Blev en helkväll med polygamisterna ;)

Ovido - Quiz & Flashcards