Alla inlägg under september 2014

Av Sofia - 30 september 2014 20:39

Har blivit förkyld och snörvlar ikapp med Elisa. Hedvig är också lite snorig och jag hoppas att det inte blir värre. Jag fick inte sova mycket inatt kan jag säga. Hedvig kunde knappt andas när hon skulle äta och spydde upp lite slem. Till slut lättade det och hon kunde sova lugnt ett tag. Själv fick jag sova på blött lakan pga spya och bröstmjölk och låg och svettades och frös om vartannat. Inte kul! Nu kan Hedvig rulla runt. I fredags rullade hon plötsligt runt till mage fyra gånger på raken. Mammas duktiga tjej!

Av Sofia - 30 september 2014 20:32

Det har länge varit på tapeten att min arbetsplats kommer genomgå förändringar. I värsta fall flyttas till en annan stad men tiden har gått och inget hänt. Nu kommer det, mötet som alla väntat på. Om två dagar vet jag om min framtid kommer förändras. Det känns ganska nervöst när man inte vet VAD som kommer sägas. Wish me luck!

Av Sofia - 24 september 2014 23:55

Ligger i sängen bredvid mitt lilla hjärtegull, världens sötaste lilla bebis. På lördag blir hon fyra månader, tiden går galet snabbt! När hon var två månader övade hon för fullt att rulla till mage och hon lyckades några gånger men nu gör hon inga försök alls att rulla runt. Hon är så nöjd med att ligga och titta. Hon har inte lärt sig att greppa ordentligt än men gillar när leksakerna är stora nog att dra i med båda händerna, lättare så. Sova gör man bäst i famnen på mamma och det är BARA mamma man vill somna hos om man nu inte skulle råka somna i vagnen eller babysittern. Nappen smakar blä och någon flaska vill vi inte veta av! Mammas rattar ska det vara, punkt! Jag har lyckats peta in nappen nångång när hon vaknat innan jag gått och lagt mig men det är samma där, det är bara mamma som får göra det, försöker pappa blir det skrik och gråt direkt. Jag har fortfarande inte rört mig utanför hemmet utan bebis. Med Elisa åkte jag och handlade själv när hon var tre månader men med Hedvig vågar jag inte ens försöka eftersom jag både är mat och napp just nu. Men eftersom hon är en sån pass lätt bebis så är inte behovet att få vara själv så stort än, det räcker ofta med en lång dusch. Elisa var i famnen JÄMNT, där var hon nöjdast. Hedvig kan ligga långa stunder för sig själv vilket gör mycket för humöret ;). Dessutom får jag sova sååå mycket bättre. Vi kör på liggamning och hon sover genom natten galant med några amningar då och då. Glad är hon oftast och hon skrattade riktigt högt den 2/9 för första gången. Hon brukar skratta högt nån enstaka gång sen får hon hicka och kommer av sig ;).

Av Sofia - 22 september 2014 18:30

Då var det måndag igen men vad gör det när man är mammaledig ;). Helgen har varit fullspäckad. Grannar på middag hemma hos oss i fredags. Lördagen bjöd på frukost framför brasan, vänner på fika, lördagsgodis till Den lilla sjöjungfrun och thaimat till middag och så söndagen där vi var på barnkalas hos andra grannar. Då var vi på måndagen, idag det vill säga och den har varit rätt fin den med. Jag har knåpat ihop en duk medans Elisa var på dagis, Hedvig sov och mannen tittade på UFC. Alla nöjda med andra ord. Har också hunnit tvätta tre maskiner tvätt, åh denna lycka med all tvätt ;). Hälsat på morfar på hans jobb med fika och handlat lite mat. Det händer konstiga saker i mataffären, det liksom hoppar ner saker i korgen. Idag blev det både godis och glass, märkligt!

Av Sofia - 14 september 2014 21:58

Sådärja, nu är man fru Nilsson!! Vi drog en kupp på Hedvigs dop igår och gifte oss! Ingen visste nåt förutom ett par vänner. Känns underbart bra. Vi hade dopet och vigseln i skantzenkapellet och åt mat och tårta med bubbel hemma. Jag hade tänkt ha en fin klänning som man kan ha annars också men karln skulle ha smoking så då ville jag ju matcha så då fick det bli en vit lång klänning ändå med ett liiitet släp :). Brorsan fattade ingenting, bara tittade på mig och konstaterade att jag hade fin klänning, fick hjälpa den polletten ner kan jag säga. Min mamma utropade ett " jag visste det din skitunge!" Och svärfar tror jag inte fattade någonting förrän idag, haha! Vi är supernöjda med våran dag och fick det precis så som vi ville ha det och vädret var perfekt. Nu heter vi alla fyra i familjen Nilsson, äntligen.

Dop

Av Sofia - 12 september 2014 21:01

Imorrn vankas det för dop för lilla Hedvig Isabelle Veronica. Har varit igång sen vi gick upp imorse. Daniel har jobbat så jag fick ta med mig småflickorna till blomsteraffären, klädaffären och mataffären. Hem fixa lunch sen stryka dukar och dopklänning. Städa lite, amma lite osv. Helt slut nu men inväntar ett par kompisar som ska sova här inatt så måste inkvartera dom innan man får sussa kudden. Nu ska jag kolla om Elisa somnat än, hon har börjat somna själv i sin säng medans hon lyssnar på cdsaga. G'natt!

Av Sofia - 3 september 2014 19:42

Då har skruttan gått två dagar på dagis efter sitt tre månader långa sommarlov. Det har gått hur bra som helst. Tror hon har längtat lite grann. Det tar inte lång stund innan Hedvig är omringad av en flock med småflickor och några fröknar. Det är populärt att ta med en bebis kan jag säga. Hoppas att nyhetens behag hinner lägga sig innan alla höstsjukdomar drar igång, tror inte jag kommer uppskatta en flock snoriga barn runt min lilla bebis ;) . Både igår och idag har vi gått till lekplatsen och ätit mellis efter dagis. Är inte van att ha jacka på mig dock. För några dagar sedan hade jag bikini och svettades ute kl 22 på kvällen och nu är det bara att acceptera att hösten är här. Imorrn blir det en sväng till barnens mormor och på kvällen kommer prästen för ett snack inför Hedvigs dop.

Av Sofia - 1 september 2014 20:55

Då var familjesemestern över för denna gången, imorrn börjar sambon jobba igen. Vi avslutade semestern på bästa sätt iaf, med en vecka på Mallorca! Vi hade inga direkta semesterplaner i år förutom första veckan som blev camping men sen tänkte vi freestyla lite och göra det vi kände för, fast vi hade nog tänkt oss typ Kolmården eller liknande men när vädret svek oss lite granna så blev det lite småtråkigt. Vi satt vid frukostbordet och jag kläckte ur mig att vi borde ta en sista minuten. Vi tittade på varandra sen var cirkusen igång. På eftermiddagen var resan bokad och provisoriskt pass till Hedvig var fixat. lite pirrigt att dra iväg med liten bebis och en fyraåring men det kunde inte ha gått bättre! Vi bodde på Pirate village och hade perfekt väder hela veckan med bad i mängder och god mat. Hedvig tyckte dock att det var dags att bli en kräkbebis denna vecka :) sista dagen träffade vi vänner som också var på Mallis. Deras tjej går på samma avdelning som Elisa så det var mycket skoj att de fick leka på stranden och ha sällskap till middagen. Nu längtar vi till nästa sommar då det antagligen blir resa till Cypern. Imorrn väntar Elisas första dagisdag sen slutet på maj, får se vad hon tycker om det :)

Ovido - Quiz & Flashcards