Alla inlägg under oktober 2013

Av Sofia - 18 oktober 2013 19:14

Här blev det en fredagkväll helt för mig själv. Elisa sover hos mormor och morfar och sambon är hos en polare. Hela familjen har varit lediga idag. Jag vaknade av att Elisa kom smygandes vid 8 och kittlade mig försiktigt under foten, busunge! Vi låg och gosade alla tre i sängen innan det blev frukost i soffan. Sambon åkte iväg och kollade upp en grej med bilen och för att byta till vinterdäck. Under tiden fixade vi tjejer till oss och jag hann precis tänka tanken att jag skulle plattånga håret när strömmen går, typiskt.  Det fick gå ändå och när sambon kom hem så drog hela familjen in till stan för lunch och en sväng på Stadsmissionen. Hittade en superfin Didriksonoverall till nästa vinter och jag är tacksam att sambon låg på att jag skulle köpa den. Jag tyckte väl att vi skulle hinna hitta nåt annat innan nästa vinter men när min sambo tycker att det är ett kap med stort K så får man passa på ;). Det stod en kvinna bakom oss och trampade otåligt medan vi dividerade om vi skulle köpa overallen och när vi sa att vi tar den lommade hon besviket iväg. Hade jag sett overallen en minut senare hade det varit försent, ibland har man tur! Årets overall är inte alls lika fin som den nya men nu har vi nåt att se fram mot till nästa vinter ;).  Efter vi fyndat åkte vi hem till mormor och morfar och fikade. Satt på deras nya stora inglasade altan och moffade fikabröd och Elisa hade mängder med leksaker att leka med. Elisa älskar verkligen sin mormor och vill aldrig åka hem så idag slutade det med att hon fick stanna kvar över natten. Känns lite ovant att vara själv hemma. Sist hon sov borta var för 10 veckor sedan. Men ganska skönt att rå om sig själv, hade varit ännu skönare om jag inte hade behövt jobba imorrn dock men får ta sovmorgon på söndag istället.

Av Sofia - 11 oktober 2013 20:30

Nu har mina julkänslor kickat igång. Har redan tittat på flera julfilmer och köpt några enstaka julklappar. Ahh, härliga tid! Var på city gross för två veckor sedan och då hade de precis börjat plocka fram alla julsaker och i måndags plockade jag första pepparkaksdegarna till några affärer. Första jultidningen har införskaffats så nu är det bara myyyys fram t.o.m december. Julmusik och julmust försöker jag att inte tjuvstarta så tidigt med men sista veckan i november är helt okej :) Ska titta klart på en julfilm nu som jag började titta på under dagen. Insjuknade återigen i präktig förkylning så fick åka hem från jobbet i onsdags så filmtittande har det blivit en del av. Sambon är också vrålförkyld men Elisa verkar ha ett immunförsvar gjort av stål. Hon blir lite småsnörvlig och lite trött en dag eller två men that's it! Vi vuxna blir däckade. Elisa har blivit så stor att hon kan underhålla sig själv ganska långa stunder nu. Visst, det har hon ju gjort ganska länge men det har blivit på ett annat sätt nu. Nu kan vi sitta och äta, hon äter upp och tackar för maten, tvättar händerna och går sen bara iväg och leker med sitt utan att dra i nån av oss för att försöka få sällskap. Skönt att få äta upp maten i lugn och ro. Sen när vi ätit klart kan hon ju självklart få sällskap om hon vill det.

Nu jular vi vidare med Ensam hemma 2 :)

Av Sofia - 2 oktober 2013 20:16




Har haft en underbar sista vecka, eller iaf dagar. Mor och dottertid i fredags och större delen av lördagen då sambon var på svensexa. Fredagsmys med snacks under en filt tittandes på film tillsammans med sin lilla flicka är bra mysigt. Sovmorgon och lååång frukost på Lördagen innan vi tog oss ner till samhället där det var lite festligheter. Både jag och skruttan tyckte bäst om loppisen och jag fyndade både till mig och skruttan. Avslutade med lite korv innan hemfärd. Sambon kom hem lagom till middagen (sicken tajming va?!) sen blev det soffhäng resten av kvällen. Söndagen bjöd på jobb åt mig och en överraskning utan dess like! Suger nog på den karamellen ett tag till men sambon blev så glad att han var tvungen att torka ögonen några gånger :) Sedan har vi mest gått runt på lyckorus( och en förkylning till mig)

Ovido - Quiz & Flashcards