Alla inlägg under december 2012

Av Sofia - 28 december 2012 20:22

Då var julen i stort sett över. Har haft det toppenbra! Firade julafton hemma och lilla fröken var sprudlande glad hela dagen. Hon får julstrumpa med paket på morgonen så hon har nåt att pilla med under dagen och för att väntan på tomten inte ska bli så lång. Tomten var läskig tyckte hon och satt i min famn och kramade mig hårt men när han gått blev han världens bästa som gett henne paket ;) hon fick bl a en elektrisk tandborste och det var verkligen en bra julklapp. Nu ber hon om att få borsta tänderna. Leksaker fick hon såklart också. Dockhuset är kul att möblera men roligast är att låta dockorna hoppa ut genom fönstret, hmm ;) idag var det premiär för att vara utan blöjan ett tag. 2.5 timme fick hon skrutta runt sen blev det en olycka på köksgolvet men det hade jag räknat med. Får se hur det går imorrn.

Av Sofia - 28 december 2012 20:22

Då var julen i stort sett över. Har haft det toppenbra! Firade julafton hemma och lilla fröken var sprudlande glad hela dagen. Hon får julstrumpa med paket på morgonen så hon har nåt att pilla med under dagen och för att väntan på tomten inte ska bli så lång. Tomten var läskig tyckte hon och satt i min famn och kramade mig hårt men när han gått blev han världens bästa som gett henne paket ;) hon fick bl a en elektrisk tandborste och det var verkligen en bra julklapp. Nu ber hon om att få borsta tänderna. Leksaker fick hon såklart också. Dockhuset är kul att möblera men roligast är att låta dockorna hoppa ut genom fönstret, hmm ;) idag var det premiär för att vara utan blöjan ett tag. 2.5 timme fick hon skrutta runt sen blev det en olycka på köksgolvet men det hade jag räknat med. Får se hur det går imorrn.

Av Sofia - 22 december 2012 01:02

Jäklar vad jag hållt igång idag! Vikt rentvätt, tvättat smutstvätt, dammat, dammsugit, ja allt sånt däringa ting man behöver fixa innan jul. Det krävs lite extra att få till städet när man har en liten fröken som nog har sagt "mamma!" en sisådär 517 gånger idag. Är hon med mig ropar hon typ aldrig efter pappa men tvärtom...håhåjaja. Imorrn ska det sista handlas, mest dricka, grönsaker och frukt. Griljera skinka, byta sängkläder och fixa granris ska hinnas med å. Känns rätt lugnt så här innan jul, känns jäkligt bra!

Av Sofia - 20 december 2012 06:40

En sketen jobbdag kvar sen blirre jullov!!! Ikväll ska granen kläs, klunka glögg och slå in lite paket! D fixade egen sill igår, jag har bakat all julgodis och nästan all julmat ligger i kylen. Najsigt värre!

15

Av Sofia - 18 december 2012 22:11

Kommer hem från jobbet och leker med lillskruttan. Det ska lagas mat vid leksaksspisen, läggas pussel och krama gosedjur. Elisa börjar räkna högt för sig själv. Upp till tre tänkte jag inte på det för det har hon gjort länge nu men sen slutar hon aldrig. Jag sitter och gapar och bara stirrar på henne. Hela vägen upp till femton räknar hon helt själv! Bara sådär! Har inte en aning om vart hon lärt sig det, kanske mormor eller kanske dagis. Måste undersökas!!

Av Sofia - 12 december 2012 20:02

Sen i måndags har jag och skruttan varit home alone. D kommer hem imorrn och det ska bli rätt skönt. Jag är väldigt glad att jag inte är ensamstående kan jag säga. Det har egentligen inte varit några problem men det ÄR ju ganska skönt att kunna få vara själv fem minuter eller bara inte orka fixa allt själv varje dag. Idag har vi iaf bakat en saffranskaka efter jobb och dagis så vi har nåt att bjuda mormor och morfar på imorrn när det är lucia. Tvättat, dammsugit, lagat mat, badat och lite julpyntning har också ägt rum så nu slappar morsan i soffan med chips, choklad, fruxo och pepsi, ahhh, ljuva egentid! Bara inte magsjukan som härjar på dagis hittar hit!!!!

Av Sofia - 6 december 2012 22:31

Nu är fisan frisk om än lite trött fortfarande. Imorrn tar farsan över och morsan drar på möte i stan med julbord på kvällen. Idag har vi varit själva, har varit ute och skottat två gånger. Elisa älskar snön till skillnad mot förra året då hon knappt vågade gå ute om det var lite vitt på marken. Har julpyntat lite i hennes lekrum och hon fick ett litet paket från tomten redan idag. Tyckte så synd om henne som varit så hängig i flera dagar. Hon fick en förpackning med katter i plast. Hon blev väldigt glad och tackade tomten. "tomten köpte katt". Katterna kommer passa bra till dockhuset hon kommer få på julafton också. Har egentligen köpt alla hennes julklappar men ska nog köpa en elektrisk tandborste. Funkar sådär att borsta hennes tänder och så har det varit säkert i över en månad. Testar och ser vad hon tycker med en sådan.

Av Sofia - 5 december 2012 22:32

Men ahh, for fuck sake! Måste hela vinterns ranson med snö komma på en dag?! Våran tomt ligger dessutom precis vid rätt/fel vindzon här på gatan så vi får typ trippelt så mycket snö genom drivbildning än vad grannarna längre upp på gatan får. Är jäkligt tacksam att jag måste vabba den här veckan för det hade inte varit kul att köra till jobbet. Sambon skottade när han kom hem vid 16-tiden. Jag åkte och handlade vid 19:30 och jag var tvungen att skotta bort det värsta för att kunna komma ut med bilen. Tog mig inte upp för backen utan var tvungen att backa ner för att kunna ta fart sen var det bra slirigt hela vägen till affären. Fick en rövslickare bakom mig. Hur fan tänker man när man lägger sig i arslet när det är sånt här väder? Jag som inte är sen med att visa vad jag tänker när jag sitter bakom ratten stod lite lätt på bromsen och visade ett väl valt finger. Då trillade polletten ner. Ska bli intressant att se hur stor snödrivan blir när plogbilen kommer. Om det inte blåser för mycket så får jag och skruttan skotta imorrn. Skruttan har haft feber sen i måndags och den är rätt envis. Idag var första gången hon åt lite fast föda sen i söndags. Tur att välling och glass går i'na. Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards