Alla inlägg under mars 2014

Av Sofia - 30 mars 2014 23:36

Helt galet vad fort tiden går nu. När morgondagen gryr går jag in i vecka 31! 70 dagar kvar idag, hjälp! Jag har fyra arbetspass kvar och sen går jag hem på graviditetspenning och väntar på bebis. Blir fortfarande helt överväldigad av känslan när det känns mer verkligt att det faktiskt SKA komma en lillasyster, hela familjen längtar. Hur mår jag då? Det pendlar friskt, ena stunden är det inga problem, andra blir jag andfådd av att duscha men överlag känns det att jag är höggravid. Det finns inga bekväma ställningar i soffan längre, andfådd, halsbränna, ryggont, restless legs+hips, foglossning mm. Elisa är världens bästa, idag skulle jag skura rent altanbordet men satte mig ner en stund först för att vila. Då kommer lilla fröken och säger "ta det lugnt mamma, jag fixar det här" :) Hon pussar på magen och vill kramas med lillasyster men ibland blir det verkligt även för henne. Som igår då hon tyckte att morfar och pappa skulle ta hand om lillasyster och mamma och mormor skulle vara med henne. Nu måste den här tjockisen sova. Tjockisen har nu gått upp 13 kg förresten. Gissar att vågen stannar på 23-25 kg plus. Härligt!!

Ovido - Quiz & Flashcards