Alla inlägg under augusti 2013

Av Sofia - 30 augusti 2013 20:46

Förra veckan jobbade sambon kväll och jag hade hand om hämtning på dagis, middag, läggning och annat hushållsgöra så jag såg fram mot fredagen när sambo skulle vara hemma på kvällen. Han kom hem, dunderförkyld och gick direkt och la sig, jahapp! Var bara fortsätta vara den goda husmodern en vecka till för så lång tid var han dålig och är fortfarande inte helt bra men han jobbar idag iaf, i 24 timmar. Skruttan har också varit hängig, snorig och hostig så vabbade någon dag med henne.  I Tisdags kände jag att jag var tvungen att få en stund för mig själv så snörade på mig löpardojorna och lämnade två snoriga älsklingar hemma. Första joggingturen på väääääldigt länge men åh så skönt det var. Gjorde samma i Onsdags och imorrn är det dags igen. Hade helst joggat redan idag men är man ensam hemma med barn så finns det ju ingen möjlighet så då får man vackert vänta. Måste skaffa mig ett par schyssta skor bara, mina är för mjuka men ska ge det hela en månad, om jag fortfarande joggar då köper jag mig ett par, lite belöning tänkte jag och så vill jag inte kasta pengar på nåt som kanske inte används. apropå inköp, har fixat det mesta av vinterkläderna till Elisa, så jäkla skönt måste jag säga. Reimaoverallen från förra året kan hon fortfarande ha (!) och en Didriksonoverall har jag köpt plus ett par vinterkängor. Köpte ett par billigare skor i år, brukar köpa kavat annars men efter lite snack med andra morsor på jobbet så verkar det duga rätt bra med lite billigare varianter så testar det i år, i värsta fall får man köpa något annat om skorna visar sig vara odugliga. De är i gore-tex iaf och köpta från pojkavdelningen då alla flickornas skor var i rosa och nya overallen är ju röd så det går ju inte för sig :) Vattentäta gympaskor till hösten har jag också köpt så nu återstår det bara ett tvådelat set eller iaf en jacka och möjligtvis någon mössa, halsduk och sånt smått. Najs najs! Men jag har väl säkert glömt nåt, som vanligt ;)

Av Sofia - 22 augusti 2013 20:03

Nu har våran skrutta firat sin tredje födelsedag i dagarna två. Hade ett litet kalas i söndags med tårta och presenter och på måndagen då själva födelsedagen ägde rum blev det Leos lekland och presenter från mamma och pappa. I paketen fanns det pussel, bok, duplo bensinstation, sparkcykel, eget litet picnicbord, studsmatta och lite annat. Studsmattan är ju favoriten här hemma just nu :) tyvärr strulade Ica maxi med min order på skyddsnätet så det får vi köpa till våren. Fick ett mail om att min order var makulerad pga att jag antingen avbeställt eller ej hämtat ut varan, bullshit säger jag! Leos lekland var riktigt kul då hon inte är lika försiktig längre, fick henne att åka "väggen" rutschkanan t o m! Jakten på vinteroverall har börjat, tycker alltid det är stressande innan man har bestämt sig. Vilket märke, vilken prisklass, vilken vattenpelare, vilken färg, vilken storlek och finns det kanske någon rabatt nånstans? Nytt eller begagnat? Tänkte köpa ny från Lindex när jag får 25% rabatt men ska kolla imorrn på en beggad Didriksons först. Hoppas den ser bra ut! Första planen var att köpa från kappahl med deras rabatt men det är redan slutsålt i alla färger, iaf på nätet och då kollade jag dagen efter jag fick rabatten. Lär väl komma in mer men vill ju ha rabatten då'rå. Jäkla djungel är det iaf! Egentligen helt galet att behöva köpa overall i augusti men ska man ha chans att få nån man vill ha så är det dags nu. Bara hoppas hon inte drar iväg på längden som hon gjorde förra hösten.

Av Sofia - 13 augusti 2013 20:57

Sambo är hemma och livet har gått tillbaka till det gamla vanliga, skööönt. Idag var hela familjen lediga så vi passade på att storhandla och dessutom skulle vi köpa den stora födelsedagspresenten till våran blivande treåring, en studsmatta. Hade en jäkla tur och hittade en på första stället med måtten vi ville ha dvs den största på 4 meter. Fanns EN kvar men inget skyddsnät. Jakten på skyddsnät började. Var till Jula, Biltema, Rusta, Barnens hus, Ö&B, Jysk och Ica Maxi men det var slut överallt.Tänkte att vi köper studsmattan nu och köper nätet till våren. Medans sambon köper studsmattan går jag in på ica maxis hemsida och hittar ett skyddsnät med våra mått till halva priset! Köper det snabbt som attan och tydligen var det den sista de hade för sen var lagersaldot nollat när jag skulle visa bild för sambon. Tuuuur!!! Studsmattan fick vi också för halva priset så blev en lyckad affär till slut. Kommer nog ha en lycklig tjej här hemma på måndag :) jag är nog också lite sugen om sanningen ska fram ;) kul med studs ju! Nu packa dagisväska och krascha i soffan en stund. Förresten så har Elisa varit helt blöjfri i ett par veckor nu, inte ens nattblöja har hon och hittills ingen olycka i sängen. Nu är hon en stor tjej, bara nappen kvar. Frågade på Tomteland om hon kunde tänka sig att ge sina nappar till tomten men det ville hon inte alls för tomten är ju stor och behöver inga nappar. Ibland är hon lite för smart ;)

Av Sofia - 6 augusti 2013 21:55

Första arbetsveckan är här, två pass och sen blir man sjuk, suck! Förkylning, blä! Semestern har iaf varit riktigt bra. Flera roliga händelser för Elisa som Astrid Lindgrens värld, Tomteland, marknader, strandhäng och allmänt bus. Just nu är hon iväg med sin mormor och morfar i deras husvagn. Visst varit på Sagostigen, ridit häst och åkt bärgare. Det sista hände idag då deras bil vägrade starta, fick en lånebil, utan dragkrok så hur de ska få hem husvagnen imorrn blir en gåta. Ska bli skönt att få hem henne imorrn, hade lite separationsångest i söndags när hon skulle åka. Hon och jag har varit tillsammans så gott som hela tiden sen jag gick på semester. Har bara varit från henne några gånger när jag handlat i stort sett så blev stor omställning när hon sen sover borta i tre nätter. Sambon har varit borta sen i torsdags då han drog till Afrika, på fredag kommer han hem så då blir vi äntligen en hel familj igen. Han verkar ha det riktigt roligt men de har ett späckat program och reser mycket så han längtar lite efter att komma hem "där inte allt ska ta sån tiiiiid". Han åkte 30 mil i minibuss igår. Tog 7 timmar och 3 däckbyten. Skönt att vara hemma ;) Själv har jag roat mig med att städa och rensa och då menar jag städa tamejfan. Har t.o.m diskat fisans köksleksaker och plastmat, skrubbat badrumsgolvet för hand och ja, legat i kan jag säga. Är inte klar men idag blev det bara att lägga sig på soffan med min förkylning. Känner mig rätt nöjd ändå måste jag säga.Nu ska jag titta klart på en film sen krypa ner under täcket och kurera mig.

Ovido - Quiz & Flashcards