Alla inlägg under september 2012

Av Sofia - 29 september 2012 21:13

Är nu inne på tredje veckan med förkylning. Har mått ganska bra ett tag och jobbat men i torsdags kväll däckade jag igen. Sov i stort sett från kl 20 i torsdags till 16:00 i fredags. Nu mår jag bättre igen men är inte frisk. Börjar bli lite tradigt det här och det lutar nog åt sjukskrivning igen så att jag kan bli helt frisk. Lillskruttan har börjat hosta på nätterna och det var så det började för mig så vi får väl se hur det slutar. Fick mitt paket från Ellos idag med snuttans vinterskor och en cardigan till mig. Supernöjd! Nu är det nog bara tjocka vintervantar och nån vintermössa som fattas så är dottern ready to go när snön faller. Just ja, vill nog ha ett underställ till henne också. Ska till klädbytardagarna nästa helg och hoppas hitta något extrapar vinterskor och klänningar. Kommer väl hem med nåt heeelt annat ;)

Av Sofia - 25 september 2012 20:34

Känner mig ovanligt pigg fast jag har varit vaken sen 04:00. Härligt att börja jobba 05, eller inte men det är inte så ofta jag gör det. Var helt inställd på att somna när jag la skruttan men näpp. Årets vinterskor är inköpta till dottern nu. Kavat defender med 40% rabatt. Behöver nog köpa höstskor också. Av någon anledning har jag inte tänkt på det och det behövs nåt par mellan gympaskorna och vinterskorna. Inte för kalla och inte för varma. Hoppas på klädbytardagarna för tänker inte köpa till nypris när de inte används under så lång tid. Nu ska jag krascha i soffan.....


Just ja, var till farbror doktorn idag för efter tre veckor med hosta och förkylning har jag fått sjukt ont i ena sidan vid revbenen. Varje gång jag hostar eller andas in djupt smärtar det, mycket! Tydligen hade jag bara hostat "sönder" muskeln lite. Äta alvedon så ska det gå över av sig själv. Har nästan trott att jag fått nån spricka eller nåt men nu kan jag släppa det.


Slut på rapporten för idag!

Av Sofia - 14 september 2012 10:31

Som vanligt vid den här tiden på året börjar julkänslorna komma. I år är det nog lite tidigare än vanligt dock   

Om 2,5 månader ska adventssakerna fram och jag går redan och klurar på julklappar. Jag får skylla på vädret, blir alltid sugen på jul när det är höstruskigt ute. Oh well, den som väntar på nåt gott......

Av Sofia - 13 september 2012 19:49

Min dotter kan verkligen lysa upp en hel dag! Vid läggningen som sambon tog sa jag " godnatt hjärtat, älskar dig" från dörröppningen och fick ett " äkkar dig" och slängpussar tillbaka   Mitt hjärta ville explodera av lycka! Hoppas hon får sova lite lugnare inatt nu när vi plockat bort DVD:n med Spöket Laban. Hon har plötsligt sovit lite knackigt och sen kom vi på att det kan vara just Spöket Laban som hon älskar men det är bra läskigt ibland. Hon brukar springa och klättra upp i famnen och säga "inte farligt, bara låtsas"


Jag är hemma och är sjuk, har en kontig slemhosta och är sååå jäkla trött hela tiden. Känns bra konstigt att jag ska lämna skruttan på dagis imorrn fast jag är hemma men samtidigt ska det bli skönt att få sova och vila ut och hosta i fred ;-)


Snart blir det film som sambon hyrt och en påse salt & blandat.

Av Sofia - 11 september 2012 20:01

Hostar och mår lite konstigt. har gjort det i nästan en vecka nu. Irriterande, ska det bli värre eller bättre? Trött som fan. idag sov hela familjen till 8:30 och ändå blev jag trött och gick och la mig och sov 1 1/2 timme när resten av familjen var på busborgen. På eftermiddagen tog jag mig i kragen och åkte och fyndade på second-hand. Hittade en Reimaoverall till Elisa för 50 spänn. Liiite nött på knäna men annars fin. En svart overall fick följa med hem också men nu får det nog vara bra. Nu har hon tre overaller och ett set med byxa och jacka. Mormor var ju där en sväng förra veckan och lägger man ihop hennes summa med min blir det 295 kr. För det fick vi tag i:3 overaller, 1 set med täckbyxa+jacka, 3 tjockare, tröjor, 2 tunnare tröjor, 1 par fodrade regnbyxor, 1 par svarta lackskor och 1 stor Nasse (gosedjur)Det var så roligt när jag tog fram Nasse ur påsen. Elisa drog efter andan och skrekfnittrade fram "Nasseeeee!"Tänkte använda min 50% rabatt på Ellos till att köpa Kavats vinterskor till Elisa. Gjorde så förra året men i år gick det inte. Tråååkigt! Får väl se om det går längre fram även på märkesgrejer.Nu blirre soffhäng!

Av Sofia - 8 september 2012 20:24

Nu har lillskruttan sovit i eget rum i sin nya säng sen i tisdags och det går finfint. Man får gå in någon gång på natten och stoppa om henne men förhoppningsvis går det över när hon vant sig. Hon har trots allt sovit bredvid mamma och pappa i 2 år. På småtimmarna brukar nån av oss gå in och lägga sig bredvid henne när hon vaknat men det är mest pga lathet från vår sida när vi inte orkar gå upp nåt mer ;-)

Sitter och funderar på vinteroverall och vilken det ska bli. Mormor har köpt två uppsättningar. En overall som ska funka som extra på dagis och en två delad. Båda uppsättningarna och tre tröjor köpte hon begagnat för 180 spänn! Den tvådelade ser aldrig ut att ha blivit använd, superfräsch! från Lindex dessutom och jag gillar deras kläder. Tror dock att en hel overall är mer praktisk men vet inte riktigt. Känns lite onödigt att lägga ut pengar när hon redan har vinterkläder så ska nog försöka hitta nåt på klädbytardagarna. Känns totalt onödigt att köpa en svindyr overall med superhög vattenpelare när hon inte är den typen som ligger på marken och krälar direkt. Enda gången vi har fått tvätta ytterkläder är när hon ätit mellis utomhus och råkat spillt. Skor däremot blir ordentliga som håller värmen men väta borta, blir nog kavat defender i år igen. Väntar bara på 50% rabatt på Ellos   


Av Sofia - 3 september 2012 20:08

En strålande dag har det varit. Iaf efter jag stämplat ut från jobbet kl 14    Vad har vi gjort då? Jag åkte raka vägen från jobbet till dagis och hämtade min plutta som satt så snällt och glatt bland alla andra barn utomhus och väntade på mellis. Hon såg lite förvånad ut att jag kom men ville upp i famnen direkt men hon verkar trivas riktigt bra nu på dagis. Inget gnäll när jag kom om att hon ville gå hem MEN när vi skulle gå ut genom grindarna så började hon låtsasgråta och ville inte alls åka hem från dagis. Vandrade tillbaka med händerna för ögonen och "grät" "buhuuu". Tokfisa! Riktigt roligt att se hur det har gått till det bättre så snabbt. Hon har pratat massor med fröknarna idag men de förstår inte så mycket av det hon säger   . Vi brummade iväg till Åsby och tog en fika och kollade in lite saker. var lite orolig att hon skulle springa gatlopp där inne men hon gick så fint så. Kastade några mynt i önskedammen och gick och tittade på lite djur innan vi åkte hem.

Hon har börjat prata i fyraordsmeningar nu lite smått och det är så roligt när hon säger nåt oväntat. Igår kväll höll hon på och pilla med några klistermärken när hon håller upp en mot mig och frågar "vill du ha den?" känns lite märkligt när hon ställer frågor till MIG. Jag är ledig imorrn så blir nog en sväng till stan, behöver klippa mig och kanske försöka hitta lite kläder.

Av Sofia - 1 september 2012 20:34

Lördag och den enda dagen jag är ledig på den här helgen. Idag skulle vi titta på ny säng till lillskruttan och det gjorde vi. Hittade det vi skulle ha men sen tog det stopp. Alla släp var upptagna hela dagen. Bläää. Får se om vi hinner få hem den i veckan, vi vet ju iaf vilken vi ska ha nu så det är ju ett framsteg ;-) Blev äntligen av att vi köpte en lampa till hallen, vill inte ha en mörk hall denna höst/vinter också, så den sitter uppe nu och lyser starkt. Nu ska vi bara få till den där mysbelysningen i hallen också men det lär väl dröja bra länge. Matsalsmöbler är utsedda så nu är målet att nya matsalen och lekrummet ska stå färdiga till jul. Har JAG tänkt iaf.

Nya gympapjucks, vantar, mössor och tröjor blev det till Elisa och vi vuxna unnade oss ett nytt paraply och nytt tangentbord med mus. Jag svängde ihop en grym middag och jag längtar redan efter att få äta min matlåda som jag har till jobbet imorgon. Nu blirre tända ljus, rödvin och lite godis.

Ovido - Quiz & Flashcards