Alla inlägg under juni 2014

Av Sofia - 29 juni 2014 21:55

Alltså, var fan är sommaren? Jag har inte brytt mig så mycket, har ju haft fullt upp med bebis men nu får det väl ändå vara nog med skitvädret?! Har inte använt altanen många gånger sista månaden. Helgen har trots det varit väldigt bra. Kalas igår, Elisa var så glad att få gå på kalas och hon hade såå roligt. Sjukt god fika, jag hade kunnat äta hur mycket som helst men la liiite band på mig. Fyllde upp magen på kvällen med sötsaker istället, var ju lördag ju. Idag har vi hängt med grannar och fått mat och sen blev det pizzabak hemma. Mysigt skumbad för Elisa på kvällen sen somnade hon gott. Funderar vad man ska hitta på imorrn. Verkar bli regn och sambon jobbar borta i 24 timmar så nåt måste jag väl hitta på. Bygga koja, spela spel och läsa sagor brukar funka. Börjar med att försöka få lite sömn först så ordnar sig väl det mesta.
Tjipp!

Av Sofia - 28 juni 2014 02:31

Då var Hedvig en månad gammal nu'rå. Det har vi firat med både karusell och karamell, fast Elisa fick ta tag i firandet då Hedvig har sovit bort hela dagen. Vi spenderade dagen på cityfestivalen och har ätit grymt god mat, åkt en mängd karuseller, käkat sockervadd och fika, vunnit nalle, hoppat hoppborg, köpt stooor ballong och shoppat bl a tjockisjeans till mamma. En helt suverän dag som avslutades med att mamma och Hedvig sov i soffan framför film och därför är vakna nu mitt i natten istället, mamman hade ju hellre sovit dock. Morgondagen bjuder på lördagsgodis (äntligen) och barnkalas och kanske en grillning om vädret tillåter.

Av Sofia - 22 juni 2014 23:50

Då har vi firat midsommar och även kära mors 60-årsdag med alldeles för mycket gott i flera dagar. Kommer aldrig gå ner till normal vikt igen om jag ska hålla på så här och gotta mig. Får börja skärpa mig nu, jag vill åtminstone kunna ha mina tjockisjeans! Jag får på mig dom men man måste ju kunna andas och röra sig också ;) har verkligen brist på kläder så här efter graviditeten och jag har verkligen ingen lust att köpa kläder som förhoppningsvis är för stora om några månader. Min aptit är helt galen och allt smakar såå gott! Men amningen ska ju fungera så ingen bantning blir det men definitivt mindre socker! Midsommar var det ja, vi firade hemma hos mina föräldrar och sov kvar. Jag, Elisa och Hedvig är fortfarande kvar och åker hem imorrn. Daniel började jobba idag efter sina pappadagar så nu börjar det på riktigt med att vara själv med två barn. Har visserligen redan varit själv några kvällar och det har gått hur bra som helst. Elisa har sommarlov från dagis till 1:a september sen får vi se om hon vill gå dit eller vara hemma med morsan och lillsyrran, det får hon bestämma då.

Av Sofia - 17 juni 2014 21:26

Hon kom till slut, våran lilla flicka! Som idag blir tre veckor redan. Förlossningen kan jag berätta om en annan gång men det gick snabbt. 2.5 timme tog det och en minut innan det blev konstaterat att hon var på väg ut trodde jag att vi skulle bli hemskickade då värkarna blev svagare och var oregelbundna. Sedan small det bara till och jag fick föda i förundersökningsrummet på en hård obekväm brits utan någon som helst smärtlindring. Tyvärr tog det ca 45 minuter med krystvärkarna så jag hade hunnit byta rum men det är ju lite svårt att veta innan. Våran flicka heter Hedvig Isabelle och vägde 3634g och var 52 cm lång. Hedvig föddes 12 dagar innan bf vilket jag är rätt tacksam för, hade jag gått tiden ut hade hon vägt ca 4 kg. Idag har vi varit på BVC och nu väger hon 4092g och är 55 cm lång, dags att lägga undan storlek 50 vilket känns lite vemodigt. Med Elisa var det bara spännande när hon växte och man fick köpa nya kläder men nu blir det så verkligt att det med största sannolikhet är sista gången det används så små kläder. Det är mycket lättare att njuta den här gången när man vet att bebistiden går så otroligt fort. Lukta, titta, gosa! Idag kom även det första lilla leendet, så sött. Hedvig känns som en bestämd dam som kommer vara lite tidigare med det mesta. Hon är stark i nacken och kunde byta håll med huvudet när hon låg på mage redan vid en vecka. Fixera blicken gjorde hon också vid en vecka och följer saker som låter. Nu ligger hon gärna i babygymmet och tittar. Elisa var inte alls lika pigg vid den åldern. Elisa är världens bästa storasyster. Kramas, pussas, sjunger sånger, stoppar in nappen osv. Däremot driver hon sina föräldrar till vansinne nästan varje dag med sin trots, hoppas det går över snart! Men jag är så väldigt stolt över min familj! Min fina älskade familj!

Ovido - Quiz & Flashcards