Alla inlägg under februari 2014

Av Sofia - 9 februari 2014 19:35

Har varit hemma en vecka, först vab sen blev jag dålig. Var och tittade upp Elisas polyper i veckan men det visade sig att det inte alls varit någon polyp som gjort att hon låtit nasal. Farbror Doktor såg att hon fått en infektion i näsan och att det varat i näsan. Undrar hur länge hon har gått med den där infektionen? Men nu går hon på penicillin i en vecka, naturligtvis den äckligaste av dem alla, kåvepenin. Men hon är så jäkla duktig våran jänta så hon tar den utan större protester. Vi har ju också en belöningskorg, hon får välja en present efter varje dos medicin. I korgen finns godis, kakor, klistermärken, pixiböcker mm. Hittills har hon tagit medicinen nio gånger och av dem har hon valt något sött fyra ggr så det känns ju helt okej med godis i korgen. Själv känner jag mig nästan helt bra efter min förkylning även fast jag har kvar lite nästäppa men den kan ju finnas kvar graviditeten ut om jag har otur. Nu har det börjat kännas lite jobbigt i perioder. Halsbrännan har kommit om än inte så farligt än men gaviscon har behövts. Lillflickan ligger väldigt ofta långt ner och trycker mot underlivet och det ilar och spänner och jag har redan blivit rejält trött på alla kissningar under natten. Ibland hinner jag gå upp 2-3 gånger innan jag ens hunnit somna då hon ligger och trampar och sparkar mot blåsan. Längtar efter bebis på ett annat sätt än första gången, nu kan jag ju nästan känna värmen från den där lilla bebiskroppen och jag vet ju hur underbart det känns när bebisen läggs på bröstet efter förlossningen, längtar! Vecka 24 imorrn och nu är jag i sjätte månaden. Barnmorskebesök om två veckor och då skickas ansökan om graviditetspenning in. Förhoppningsvis går jag hem med den penningen om två månader.

Ovido - Quiz & Flashcards