Alla inlägg under september 2013

Av Sofia - 21 september 2013 19:57

Lugn frukost och sen iväg på Fårets dag på Åsby. Var en hel del folk där! Klappade får, käkade lunch, köpte klubbor och ponnyridning. Solen sken och allt var superbt, förutom att skruttan har ätit som en kratta men godsaker gick ner iaf. På väg till bilen gick vi förbi en loppis och jag köpte ett avlastningsbord att ha i hallen. Tänkte att jag skulle måla om det men nu när det står där tycker jag nog att det ser helt okej ut. Får stå där ett tag så får vi se om jag ångrar mig. En powerwalk för mig när vi kom hem, sen blev det matlagning efter duschen. Ugnsstekt potatis och morötter, hemmagjord pizzasallad och coleslaw, kokade rödbetor som jag sen gratinerade med getost, några köttbitar till det. Lite vin och höstens första brasa i kaminen så blev middagen en fullträff! Nu nattas lillan av far sin sen kanske det blir en film. Morgondagen bjuder på lunch hos mina föräldrar och plantering av lite ljung. Blir bra det!

Av Sofia - 20 september 2013 21:13

Sitter och moffar godis och chips, för tredje kvällen i rad. Ibland är det bara svårt att motstå men jag har iaf powerwalkat idag och gjort plankan. Dagen har bjudit på lite tvätt, städ, skit till återbruket och treårskoll för Elisa. Hon fick berätta vad alla leksaker heter, olika färger och följa instruktioner som, "lägg boken under dockan". Gick klockrent, hon var lite blyg så hon viskade fram alla svar men lite småkul tyckte hon allt att det var för i bilen på väg hem ville hon  "åka tillbaka till doktorn". Längd och vikt då'rå. Hon väger 14,8 kg, våran smalis men fick kvitto att hon får bra med näring för hon är 102 cm lång. Två punkter över normalkurvan och där har hon legat sen hon var 1 år. På fyraårskollen kommer det ritas och pärlas. Det hade vi kunnat gjort redan idag då hon ritar gubbar och pärlar både hals/armband och med pärlplattor Men så gillar hon att pyssla också. Ja, det var väl allt, moffar vidare.

Av Sofia - 17 september 2013 21:13

Sitter i soffan och undrar om jag tänker ta tag i lite magträning? Plankan kanske? Jag suger på att träna hemma, inte min grej men imorgon kväll blir det en joggingtur efter en veckas uppehåll. Hoppas att knäna pallar trycket nu. Sista tiden har varit lugn. Sambon var på galej i hufvudstaden i lördags, jag passade på att ta en powerwalk innan han åkte sen blev det mest pyssel på eftermiddagen. Elisa fick plocka löv som hon gjorde teckningar av och var djupt koncentrerad med att klistra löven så jag kunde laga middag i lugn och ro. Söndagen fick börja med en promenad till loppisen där jag och Elisa fyndade lite. Hittade nya blomkrukor som var handmålade med Alfons och Milla på, en helt ny Baby borndocka med tillbehör och som kan kissa ur den lilla pillesnoppen efter man gett den flaskan. Den dockan gick fisan med i famnen och pratade med. " åh, lilla bebisen är du ledsen? Jag ska trösta dig" Gullefjunet mitt! Lite annat fick också följa med hem. Promenad hem, slå in present, byta till kalaskläder och invänta sambo, sen blev det barnkalas hos grannpojken. Låg ett bamsepussel och en batmantröja i paketet. Väldigt trevligt kalas som avslutades med korv och bröd innan hemgång. Sedan kom måndagen och ny arbetsvecka, jobba lite, styrelsemöte och träffa kompis på kvällen innan man brakade i sängen för att ställa klockan på 03:40. Sambon jobbar dygnspass och slutar kl 16 imorrn så jag får vara ledig då dagis har stängt, skönt med kortvecka för sen jobbar jag bara torsdagen och är ledig fre-sön. Får se vad morgondagen bjuder på. grannen åker till Leos lekland och det var öppet att hänga på men tror jag undviker det då det nog kommer vara rätt packat med folk. Lite pyssel blir det nog iaf. Jaja.

Av Sofia - 11 september 2013 21:38

Är inne på tredje veckan nu med träningen som ny rutin, känns väldigt bra förutom att knälederna verkar vilja ta det lite lugnare så måste hitta på nåt annat att varva löpningen med. Vill helst inte köpa nåt gymkort då risken är stor att det inte kommer till användning. Det ska vara lätt att genomföra och lätt att kunna ta sig tid så jag tänkte träna lite hemma. Måste fundera ut lite övningar bara, vill inte tappa motivationen nu. Jag mår mycket bättre nu med lite motion i kroppen. Har i perioder under flera månader varit stressad och känt mig som en ångkokare som bara vill brisera. Det är väldigt slitigt att ofta gå upp vid 03:40, åka och jobba, hämta på dagis, fixa tvätt, leka, middag, disk, bad och natta skruttan då sambon jobbar kväll. Jag har då varit aktiv i 14 timmar! Har insett att om man går upp 03:40 eller bara vid 06 och nästa gång man får vila är vid 19:30 på kvällen så behöver man få pysa ut lite ånga ibland för sig själv. Så jag vill verkligen hålla igång träningen nu, det är bra för mig. Som nu ikväll, de sista två kvällarna har jag haft kommandot här hemma så idag när sambo var hemma och kunde ta läggningen så drog jag ut i spåret. Riktigt skönt nu när jag kan hålla lite högre tempo. Imorgon jobbar sambo 24-timmarspass så då tänkte jag göra lite övningar här hemma när skruttan somnat för natten. Nu läsa lite bok, sen sova!

Av Sofia - 2 september 2013 20:43

Ligger halvdöd i soffan och vill se en film men då måste man visst bestämma sig för vilken film och det finns alldeles för många att välja på ;) joggat idag, fjärde gången. Stannade till vid spåret direkt efter jobbet och flåsade. Går faktiskt riktigt bra måste jag säga. Jag har alltid haft urkass kondition, även när jag var som mest vältränad hade jag rätt dåligt flås men helt okej ändå. Så med tanke på det är jag rätt nöjd över mina prestationer. Första veckan har jag nöjt mig med 3 km men nu ska jag väl lägga på lite på sträckan men ökar sakta så det fortfarande är lite kul och inte bara jobbigt. Planerar för jogg imorrn, torsdag och lördag den här veckan. Nu har jag sagt det så nu måste jag göra det också! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards