Alla inlägg under augusti 2015

Av Sofia - 22 augusti 2015 20:39

Då har vecka 1 av 4 semesterveckor passerat. Började med att åka ut till stugan ett par dagar. Där blev det grillning, bad, lek, utflykt och kräftskiva. På hemvägen blev det ett stopp för ett barnkalas. Sedan har veckan rullat på med bakning, tandläkaren(allt såg fint ut!), bad och såklart Elisas femårsdag. Det här året vaknade hon när vi sjöng för henne med frukostbricka, ballonger och paket. Förra året sov hon som en sten fast vi sjöng högre och högre. Vi höll oss hemma på dagen för besök och lunch med mormor och morfar sedan blev det glass i Strömsholm och bad i Sanda. Jäklar vad kallt i vattnet det var men Elisa doppade sig. Hedvig vägrade röra sig utanför filten men var nöjd med att stoppa pinnar i sanden, käka kakor och vinka till alla som gick förbi. Dagen efter valde vi bassängbad i Köping istället och där var det ju gräs så då skrutta hon omkring och badade även hon. Nu laddar vi för morgondagens Frostkalas!

Av Sofia - 7 augusti 2015 21:49

En endaste arbetsvecka kvar sedan blir det äntligen semester! Lugn dag idag, kravlade mig upp ur sängen straxt före kl 15 sen har det inte hänt så mycket mer. Elisa följde med grannarna och badade och jag och Hedvig har lekt i trädgården. Pizza till middag på altanen och fredagsmys med film i soffan bjöd kvällen på. När maken går och lägger sig ska jag passa på att tvätta, göra rent ugnen och rensa i bokhyllorna. Jobbar natt igen på söndag så är nog ändå vaken ett tag inatt. Som vanligt blev det ännu ett paket till Elisa just när jag tror att jag är klar. En Elsaklänning med glittrande släp. Hon har önskat sig en sådan men har inte hittat någon bra tidigare men gjorde ett kap igår på fyndiq.se. Så nu kan hon ha den på sitt Frostkalas :).

Av Sofia - 2 augusti 2015 04:53

jahopp, ska ställa om mig för att jobba natt imorrn/senare idag. Tänkte se en film när maken gick och la sig men jag somnade på studs och vaknade 3:15 helt stel i nacken. Är vaken nu istället. Måste alltid försöka ställa om mig redan natten innan, blir grymt jobbigt annars första natten och inte särskilt säkert att köra truck i åtta timmar alldeles sömnig. Tidigare idag har vi njutit av solen på kungsbyn, helt underbart. Hedvig har klappat både får och gris. Fåret var bäst och hon nästan sprang fram. Grisen var intressant tills den grymtade till, då vågade hon inte klappa den längre. Elisa vågade peta på en orm också men annars var hon mest intresserad av lekplatsen och köra traktor. Efter Kungsbyn drog vi till nya lekplatsen på Hamre. Hedvig hade somnat i bilen så jag satt kvar med henne och shoppade på rean på Toys'r'us, farligt att kunna nätshoppa med luren ;). Elisa fyller ju fem år om ca 2,5 vecka så lite presenter behövs ju. Blev en portabel cd-spelare(perfa till bilen och långa resor med flyg), noshörningskudde med lyse som hon alltid vill ha så fort vi går in i butiken och ett play-doohspel. 1000kr men det var ju rabatt så betalade bara 300kr! Har sen innan köpt en Trunkiväska, Barbie med häst, en lurvig väst till hösten och en vävram. Det sista blev ett felköp, skulle köpa vävstolen men tog bara ramen, tänkte byta men kör nog på ramen. Tycker hon det är kul så kommer det ju en julafton också. Så nu är hon klar. Var tvungen att hålla igen på den där rean, hittade hur mycket som helst men man kan ju inte köpa allt. Donken till middag och sen hem och hängde hos grannen en stund innan jag tog Hedvig och gick hem för att lägga henne. Hon kom på idag att hon kan gömma sig bakom gardinen i sovrummet och det gjorde hon när jag sa att det var dags att sova. Låtsades att jag inte alls visste att hon stod där och ropade på henne. Hon fnissade så sött och lekte tittut en stund. Enkla nöjen med en 14-månaders ;). Nu blir det nåt i magen och sen sova. Imorrn kanske det blir en tur till någon glassbar innan nattjobbet börjar och om två veckor blir det semester, gött!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards